Peter en Ann roadtrip 2013

Las Vegas - Death Valley

Vandaag zijn we een beetje later opgestaan om terug fris en monter de 2de helft van onze vakantie aan te vangen. Deze morgen hebben we onmiddellijk onze bagage ingepakt en zijn we richting Death Valley vertrokken.

Wauw! Wauw! Wauw! Dat sommige reisorganisaties zeggen van hier best gewoon door te rijden owv te heet? Heet is het inderdaad, maar mooi! Deze reis gaat echt in overtreffende trap wat natuurschoon betreft.

Death Valley staat inderdaad bekend als één van de heetste plekken op aarde, dus we hebben in het laatste stadje voor het nationale park (Pahrump) de auto volgetankt, voldoende water en sportdrank bij aangekocht en nog eens lekker gaan eten.

Het eerste stuk naar Death Valley was, voor de verandering, nog maar eensrechtdoor, daarnawerd dewegenorm boeiend, je kijkt je ogen uit.Onze eerste stop in Death Valley was Dante\'s view. Na een steile bochtige weg kom je boven en je weet niet wat je ziet! Zo\'n prachtig uitzicht!

Hier even rondgewandeld en continu blijven drinken. Prachtig uitzicht op de zoutvlakte! Eigenlijk zijn hier weeral eens woorden tekort voor.

Daarna zijn we richting Zabriskie Point gegaan. Hier heel kleurschakeringen in de bergen. Weer maar eens veel foto\'s gemaakt.

Na het inchecken in Furnace Creek Ranch zijn we verder gereden naar Artist\'s Palette via Artist\'s Drive. Heet, maar ook weer zo mooi. Van daaruit naar Badwater Basin, een grote zoutvlakte op 85,5m onder de zeespiegel. De zon was ondertussen onder aan het gaan, dus ook hier weer super van genoten. Er was ook bijna geen volk, dus dat was extra leuk.

We hebben hier continu sportdrank en water gedronken, zelfs de korte stukjes uit de auto namen we steeds drinken mee. Toen we terug aan de ranch waren hebben we een verfrissende duik genomen in het zwembad en ondertussen is het hier 22.30u en nog steeds +30°. We zitten dus buiten met een blikje Budweiser op ons terrasje. Het is hier trouwens volle maan en een prachtige sterrenhemel.

We hebben enorm veel foto\'s gemaakt, want het is hier bijzonder mooi. Dit maakte het natuurlijk ook wel moeilijk om een selectie te maken voor onze blog.