Peter en Ann roadtrip 2013

San Francisco

Dit verhaal is een beetje later geplaatst dan anders, maar hey we we zijn op vakantie...

\"Smile\"

Vanmorgen goed vroeg opgestaan een \"breakfast on the go\" genomen en dan naar Pier 33 gelopen. Vandaar namen we de boot naar Alcatraz, het eiland dat speciaal gebouwd werd voor de film \"The Rock\" met Nicolas Cage en Sean Connery, daarna vonden ze het zonde om terug af te breken en hebben ze er een gevangenis van gemaakt. (heb niet echt opgelet wat de gids te vertellen had).

In ieder geval was tijdens het boottochtje van ongeveer 15 minuten goed te zien hoe de mist hier een grote rol speelt, heel fotogeniek.

Op het eiland zelf kan je een audiotour doen door het complex heen, deze was zelfs in het Nederlands. Er werd uitleg gegeven over het dagelijkse leven in de gevangenis, over de gevangenen die er gezeten hebben en natuurlijk ook over de verschillende ontsnappingspogingen.

Het was heel tof en indrukwekkend allemaal, en zelf als je die hele gevangenis-mikmak geen bal interesseert moet je er nog naar toe gaan om te genieten van een waanzinnig uitzicht op SF en de Golden Gate Bridge, als de mist geen roet in het eten gooit tenminste.

Ondertussen was ook het zonnetje volle bak gaan schijnen en zonder het te merken waren we kreeftenrood verbrand, hadden we dadelijk ook inspiratie voor ons avondmaal opgedaan.

\"Laughing\"

Maar eer dat het zover was zijn we nog naar de Coit Tower gewandeld, berg op berg af, zweet zweet en puf puf.

De Coit Tower was vroeger een uitkijkpunt voor de brandweer, nu is het een goudmijn voor de 3 Aziaten die daar de boel runnen. Eentje staat achter de kassa, eentje staat onder aan de liftom de ticketjes te controleren en eentje gaat op en neer met de lift. Je kan met de trap gaan (gratis) of met de lift (7dollar). Jammer voor ons waren de trappen \"buiten gebruik\" zodat je wel de lift moest nemen. Persen ze je daar dan met 10 in een lift waar er plaats is voor 7 en zo kraakt en piept de lift je naar boven, onderweg aan de \"liftboy\" gevraagd hoeveel maal per dag hij zo op en neer gaat en hij zei gemiddeld 100x. Reken uit hoe groot de berg dollars per dag is.

\"Wink\"

Nadat we ons opgefrist hebben zijn we eerst een koffie gaan uithalen deze genietend van de zonsondergang gaan opdrinken. En toen was het tijd om te gaan eten.

We zijn in een authenthiek Italiaans visrestaurant (Capurro\'s) gaan eten. Alles echt Italiaans/Amerikaans, zelfs de manier van spreken van de bediening (Are joe tokking toe mie)

Ann koos voor de gegrilde krab en Peter voor de Cioppino (gevuld brood met Kreeft en zeevruchten). Eerst brengen ze je een halve materiaal koffer

\"Wink\"
en een grote slab.

Daarna brengen ze je krab en kreeft en dan begin je rond te kijken hoe je dit allemaal moet opeten. Die grote slab en die materiaalkoffer zijn trouwens geen overbodige luxe.

Maar het was zeer lekker en heel leuk.

Toen ons buikje vol met krab, kreeft en wijn was zijn we gaan slapen.