Peter en Ann roadtrip 2013

Yosemite.

Deze morgen vroeg opgestaan en uiteindelijk om 8u aan onze hike begonnen.

Het was deze morgen wel bewolkt, maar niet echt koud. Onderweg veranderde dit echter en viel de regen met bakken uit de lucht. Gelukkig was de 4-mile trail erg steil en hadden we het dus nog niet echt koud, maar aangekomen op Glacier Point waren we al flink doorweekt en koelden we ook snel af. Gelukkigkonden we daar een lekkere warmebeker koffie drinken en even wat droge kleren aandoen. We kozen er hier ookvoor om grote gele poncho\'s/zakken te kopen om nog extra over onze kleren en rugzak te trekken. Zie foto\'s voor het resultaat.

Ondanks het slechte weer besloten we onze tocht toch verder te zetten en gingen we richting Panoramatrail. Veel panorama hebben we echter niet gezien omdat we echt letterlijk in de regenwolken liepen.Door het slechte weer was het tot nu toe erg rustig en dat was wel genieten. De rust verdween wel toen we aan de Vernall Fall op de Misttrail kwamen. Hoe lager we daalden, hoe drukker het werd. Op zich is de Misttrail een hele mooie hike, maar tijdens het dalen moest je wel de hele tijd uitwijken voor fotograferende \"wandelaars\".

Het ging er vrij steil naar beneden over gladde, natte stenen en het was dus toch wel uitkijken geblazen.

Op het einde van de Misttrail namen we de shuttle terug richting onze lodge. Om 17.30u waren we moe, nat en stijf terug van onze dagtocht. Ondanks het weer was dit een mooie afsluiter van ons bezoek aan de Nationale Parken.

Morgen vertrekken we richting San Francisco, waar het blijkbaar ook regenachtig zal zijn. California the Sunshine State? We zijn wel terug voorbereid op het Belgische weer

\"Frown\"

PS Door het slechte weer zijn het vandaag alleen GoPro-foto\'s