Peter en Ann roadtrip 2013

Bishop - Yosemite.

Eerst nog even terug naar gisterenavond. In Bishop zijn we nog heel lekker en gezellig gaan eten. De naam van het restaurant was \"Wiskey Creek\" en dan weet je het wel, Peter heeft dus uit de Creek gedronken...

Vanmorgen monter en fris uit bed en na een stevig ontbijt naar buurmanErick Schat voor wat krentenbollen voor onderweg. Daarna op weg naar Yosemite.

De Tioga Pass was een beetje een ontgoocheling, het is wel heel mooi maar er is niets wat we nog niet gezien hebben. Als je jaarlijks naar de Alpen rijdt om te wandelen zie je bijna dezelfde uitzichten. Veder was het aan alle uitzichtpunten afschuwelijk druk zodat we bijna nergens gestopt zijn. In de buurt van Tuolumne Meadows hebben we wel een hike gedaan naar Dog Lake, deze korte wandeling begon met een stevige klim en we denken dat er daarom bijna geen volk op pad was. Eens boven lag er een mooi bergmeertje op ons te wachten, waar we onze picknick hebben opgegeten. Heerlijk rustig was het daar.

Toen was het weer tijd om file te rijden richting The Valley, onderweg nog een poging gedaan om te genieten van Olmsted Point en Bridalveil Fall maar het was er echt overbevolkt zodat we ons vlug uit de voeten gemaakt hebben.

Na heel lang aanschuiven zijn we uiteindelijk aangekomen bij Yosemite Lodge en toen kon het zoeken naar een pakeerplaats beginnen. Op dat moment zagen we het al niet meer zitten en konden niet begrijpen waarom dit park tot een van de mooiste van de US gerekend wordt.

Bij het inchecken echter begon het tij te keren, een vriendelijke mevrouw gaf ons uitleg over het park en beantwoorde enthousiast al onze vragen ivm de wandelingen die we willen doen, echter was onze lodge nog niet klaar en daarom kregen we bonnetjes om gratis koffie te gaan drinken.

Een volgende meevaller was onze lodge zelf, mooi gelegen en goed ingericht.

Ondertussen liep het park ook helemaal leeg, op zondag komen er blijkbaar veel dagjes-mensen op bezoek.

En na een lekker avondmaal en een fris biertje zijn we weer helemaal opgeknapt en zien we het dus weer helemaal zitten.

Morgen gaan we aan onze langste en zwaarste hike van deze vakantie beginnen. De Four Mile Trail naar boven tot aan Glacier Point om dan via de Panorama Trail en de Mist Trail terug beneden in de vallei te komen. Dit tochtje krijgt in de Yosemite brochure de volgende cijfers mee: 10 hour trail, distance 13,3 miles, elevation gain 4000 feet. We gaan dan ook tegen 7.30u proberen te vretrekken. Gelukkig is het hier een pak frisser als in de vorige parken. Dit zal dan ook onze laatste hike van deze reis zijn, want overmorgen reizen we al naar onze laatste bestemming San Francisco.

PS Dit is trouwens het eerste NP waar de eekhoorns ( en een aantal vogels) zo brutaal zijn dat ze inderdaad gewoon je rugzak bespringen als je ergens even gaat zitten om te eten. (Heeft Peter uiteindelijk toch nog gelijk

\"Laughing\"