Peter en Ann roadtrip 2013

Death Valley - Bishop.

Na weer een nachtje heerlijk te hebben geslapen liep deze morgen de wekker af.

Na het uitgebreide ontbijt hebben we Furnace Creek verlaten, dit was een leuke verblijfplaats met een heel relaxte sfeer.

Eerst zijn we naar Devil\'s Golf Course gereden, dit is een enorm grote oppervlakte vol met zoutkristallen. De zoutkristallen zijn zo ruw dat je je er flink aan kan kwetsen. Dus geen omgeving voor Ann en dus vroeg ik haar om in de wagen te blijven zitten

\"Wink\"
. Iedereen die Ann een beetje kent weet dus dat ze voor mij uit de wagen was, gelukkig is er niemand gewond geraakt.

Daarna zijn we naar de Mesquite Flat Dunes gereden, hier zijn enkele scenes van Star Wars opgenomen. Man wat was het hier heet, de zolen smolten onder je schoenen uit. Wezijn 10 minuten de woestijn ingewandeld en veel verder moesten we ook niet gaan want onze voorraad drank was toen al op.

Nadat we een beetje van de hitte bekomen waren hebben we onze tocht verder gezet, weeraldoor mooie en spectaculaire landschappen. Onderweg nog gestopt aan zo een typisch tankstation waar je ook iets kan eten. Wie de serie Corner Gas kent weet ongeveer wat we bedoelen, nukkige bediening, er hangen altijd vreemde figuren rond, het eten is er veel te vettig maar het is een geweldige plaats om een half uurtje \"mensen te kijken\".

We zijn nu in Bishop, een typisch westernstadje aan de voet van de Sierra Nevada. Er is hier een hoofdstraat met allerlei winkeltjes, bars, tankstations, restaurantjes en 1 Hollandse bakker (Erik Schat) die naar het schijnt wereldberoemd is.Morgenvroeg mischien eens achter een krentenbol gaan.

Morgen trekken we verder naar Yosemite, alweer het laatste national park van onze reis.